تعمیر یخچال صنعتی

تعمیر یخچال صنعتی

یخچال دستگاهی است که از یک سرد کننده و عایق حرارتی تشکیل شده است که برای سالم ماندن مواد غذایی، داروها و …. از آن استفاده می شود. در هر دورانی یخچال جدیدی پا به عرصه گذاشته است و یخچال های امروزی  به روز ترین یخچال ها در سراسر جهان هستند. یخچال های اولیه، دست ساز و زیر زمینی بوده اند که بعد ها این یخچال ها جای خود را به یخچال های نفتی و گازی داده اند و در جهان امروزی یخچال ها با جریان الکتریسیته کار می کنند. در این مقاله سعی داریم در مورد تعمیر یخچال صنعتی و مطالبی حول این موضوع را در اختیارتان قرار دهیم.

تعمیر یخچال صنعتی در محل خود

یخچال های صنعتی ابعاد نسبتا بزرگی دارند و دارای وزن بالایی هستند این معایب باعث شده که این یخچال ها در محل مورد نیاز تعمیر شوند.

  • این وسیله باید سیستم سرد کننده قوی داشته باشد تا بتواند سرما را در همه اجزای یخچال به صورت یکسان پخش کند.
  • برای خراب نشدن یخچال باید مواد غذایی را مرتب در یخچال بچینید تا هوا جلوی هوای ورودی و هوای خروجی رو نگیرد. این عمل در عملکرد دستگاه تاثیر مثبتی دارد.

مشکلاتی که منجر به سوختن موتور یخچال می شوند؟

  • بالا رفتن دمای موتور باعث از بین رفتن روغن کمپرسور می شود.
  • اگر دمای موتور را بیش از حد اندازه بالا ببرید سیم پیچی های دور موتور از بین می روند و اختلال در سیم پیچی ها به وجود می اید که باعث خرابی یخچال می شود، بهتر است برای تعمیر یخچال صنعتی زود اقدام کنید چون اگر مشکل از موتور باشد تمام اجزای یخچال خراب می شوند و باعث از بین رفتن یخچال می شود.
  • گرفتگی در فیلتر درایو یا عواملی مانند تغیر ولتاژ می توانند تاثیر منفی روی موتور بگذارند در این حالت موتور به درجه بالاتری می رود و به یخچال فشار وارد می شود و در نتیجه یخچال می سوزد.

 چه مشکلاتی که برای یخچال های صنعتی پیش می آید؟

  • اولین مشکل در رابطه با کار نکردن موتور است، اگر موتور این یخچال ها صدای وز وز بدهد متوجه می شوید که علت خرابی این یخچال رله هایی است که در موتور وجود دارد. بهتر است بدانید که اگر به تعمیر یخچال صنعتی توجه نکنید این یخچال ها خراب می شود و ضرر زیادی به شما می رسانند.
  • مشکل دوم در رابطه شنیدن صدا های عجیب از قطعات داخلی یخچال که اگر این صدا ها را شنیدید بدانید که دلیل این خرابی از فن یا کمپرسور است و باید خیلی زود این مشکل را برطرف کرد.
  • مشکل سوم در رابطه با سرمای کمی که داخل یخچال است می باشد نگران نباشید این مشکل را خودتان هم می توانید حل کنید اولین قدم دمای یخچال را باید تنظیم کنید و اگر دیدید که این مشکل بر طرف نشد مشکل از شل شدگی فن ها می باشد.
  • یخ زدن اواپراتور یخچال صنعتی به این دلیل است نوار هایی که در یخچال وجود دارند پاره شده اند یا مواد غذایی که در یخچال قرار دارند جلوی راه سر شدت یخچال را گرفته اند.
  • علت سوختن موتور در این یخچال ها به این صورت است که دمای یخچال خیلی بالا است یا روغن موتور آن کم شده است و یا گرفتگی در فیلتر هوای آن موجود می باشد که این دلایل باعث سوختن موتور یخچال می شود و درست کردن آن هزینه بالایی دارد پس بهتر است به تعمیر یخچال صنعتی اهمیت زیادی بدهید و هرچند یک بار این یخچال ها را سرویس دهی کنید تا یخچال با مشکل جدی مواجه نشود. در بعضی مواقع ممکن است فقط موتور یخچال به طور مداوم کار نکند که در این صورت مشکل از خازن یخچال است و نیاز به تعمیر دارد پس بهتر است یخچال را نزد کسی ببرید که تمام‌ اجزای آن‌ را می شناسد تا بتواند مشکل یخچال را بر طرف کند.

تعمیر یخچال صنعتی

  • یکی از موارد مهمی که عملکرد صحیح یخچال تاثیر می گذارد فضای مناسب موتور خانه آن است اگر این موارد را به درستی رعایت کنید سیستم یخچال به درستی کار نمی کند. به همین دلیل باید برای تعمیر یخچال صنعتی نزد کسی بروید یک نصاب حرفه ای باشد.
  • یکی از مشکلات رایجی که این یخچال ها وجود دارد اختلال در ترموسات می باشد آسیب دیدن ترموسات باعث اخلال در کمپرسور می شوند که دمای یخچال تغیر می کند و هوای داخل یخچال گرم می شود.
  • اگر گاز مدار کم شود فن یخچال دچار مشکل می شود که در این حالت باید برای حل کردن این مشکل اول مطمئن شوید که ایراد از این قطعه است و سپس اقدام به درست کردن آن بکنید که برای تعمیر یخچال صنعتی باید به نمایندگی مراجعه کنید که نمایندگی اقدام به شارژ کردن یخچال بکند.

سخن پایانی

برای سالم ماندن مواد غذایی از یخچال استفاده می کنیم؛ اما یخچالی که در خانه استفاده می کنیم با یخچالی که در فروشگاه ها و رستوران ها و شیرینی ها فروشی وجود دارد، متفاوت است. یخچال هایی که در این مکان ها استفاده می شوند یخچال های صنعتی نام دارند که انواع زیادی دارند و شما می توانید در خانه خود از یخچال های صنعتی ایستاده یا صندوقی استفاده کنید. در این مقاله قصد داشتیم در باره چگونگی تعمیر یخچال صنعتی برای شما مطالبی به اشتراک بگذاریم، اولین قدم که باید برای تعمیر این یخچال ها بکار برد اول باید اجزای این یخچال ها را بشناسید که اگر مشکل جدی نداشت خودتان تعمیر کنید اما اگر مشکل از سرد کن یخچال و موتور باشد باید یخچال را میش یک فرد کار بلد ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *