تعمیر یخچال ویترینی ایستاده

تعمیر یخچال ویترینی ایستاده

۴ نکته کاربردی برای تعمیر یخچال ویترینی ایستاده و نحوه نگهداری از آن

یخچال های تجاری از مهم ترین تجهیزاتی هستند که مشاغل مرتبط با صنایع خدمات غذایی، استفاده می کنند. در نتیجه تعمیر و نگهداری خنک کننده های تجاری مانند یخچال ویترینی، باید اولویت شماره ۱ هر کسب و کاری باشد. شما تمام نوشیدنی ها و مواد غذایی را در این یخچال نگهداری می کنید و برای بهبود سرویس دهی خود به آن نیاز دارید. به همین دلیل باید به تمیز کردن، بازرسی و نگهداری صحیح از این دستگاه توجه کنید. در ادامه به بررسی چند نکته مفید در مورد تعمیر یخچال ویترینی ایستاده می پردازیم.

علائم خرابی یخچال ویترینی ایستاده چیست؟

وقتی صحبت از خرابی یخچال باشد، به طور حتم نشانه ها و سیگنال هایی را مشاهده خواهید کرد. شما با بررسی منظم و به موقع دستگاه خود می توانید این علائم را پیش از تشدید شدن، شناسایی و برطرف کنید. از جمله ساده ترین نشانه های خرابی یخچال ویترینی عبارتند از:

  • صدای فن قطع شده است.
  • ترموستات ، تنظیم دما را به درستی انجام نمی دهد.
  • مواد غذایی خنک نیستند.

درون یخچال بوی نامطبوع می دهد

عیب یابی و بررسی علت خرابی یخچال ویترینی ایستاده

اگر یخچال ویترینی شما به اندازه کافی خنک نباشد، تجارتتان ممکن است با مشکل جدی مواجه شود. چند بررسی ساده وجود دارد که شما می توانید به تنهایی انجام دهید تا دستگاه خود را عیب یابی کنید. در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا، ابتدا موارد زیر را بازرسی نمایید.

  • عملکرد گردش هوا

چنانچه پشت یخچال کثیف یا گرم باشد، احتمالا هوای کافی از سیستم عبور نمی کند. شما به راحتی می توانید از نیاز به تعمیر یخچال ویترینی ایستاده و بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید. تنها لازم است دستگاه را کمی از دیوار فاصله بدهید تا بیش از حد گرم نشود.

  • مهر و موم درب یخچال

یخچال های تجاری در برابر کارکرد مداوم، مقاومت خوبی دارند و به راحتی خراب نمی شوند. با این حال واشرها ممکن است در اثر استفاده زیاد از حد فرسوده شوند. در نتیجه داخل یخچال به اندازه کافی خنک نخواهد شد. عدم توجه به این عیب کوچک در نهایت می تواند منجر به بروز مشکلات بزرگتر شود. سپس مجبور می شوید به دنبال راهکاری جهت تعمیر یخچال ویترینی ایستاده باشید.

  • گیج دما

اگر عیب یخچال ویترینی شما ناشی از موارد بالا نبود، پس بهتر است گیج دما سنج را بررسی کنید. از کار افتادن یا خرابی این قطعه، مشکل تبرید را به دنبال خواهد داشت.

  • کمپرسور داخلی

سرد نگه داشتن فضای داخلی یخچال ها به کمپرسور داخلی آنها بستگی دارد. این قطعه مانند یک موتور کار کرده و دمای مورد نیاز سیستم را تضمین می کند. خرابی کمپرسور باعث گرم شدن هوای یخچال و مواد غذایی می شود.

راهنمای نگهداری و تعمیر این مدل یخچال ها

شما علاوه بر سرویس دوره ای یخچال خود توسط یک متخصص، باید مواردی را جهت تعمیر و نگهداری آن رعایت کنید. برخی از این نکات مهم عبارتند از:

  • فضای داخلی و خارجی یخچال را به طور منظم تمیز کنید

توصیه می کنیم کل واحد خود را به صورت هفتگی و یا حداکثر دو هفته یک بار به طور کامل نظافت نمایید. تمیز کردن فضای داخلی و خارجی دستگاه، علاوه بر ضرورت بهداشتی، یکی از مهم ترین نکات نگهداری و تعمیر یخچال ویترینی ایستاده است. بدین منظور باید همه اقلام و مواد غذایی را به یخچال دیگری انتقال دهید تا به کل فضای داخلی دسترسی داشته باشید.

برای تمیز کردن قفسه ها و سطوح داخلی از آب گرم و صابون یا محلول سرکه و برس نرم استفاده کنید. در صورتی که قفسه ها را خارج کرده اید ، پیش از قرار دادن مجدد آنها در یخچال، مطمئن شوید که خوب خشک شده اند. فراموش نکنید که تمیز کردن و توجه به بخش خارجی دستگاه، از جمله اقدامات ضروری در راستای نگهداری و تعمیر یخچال ویترینی ایستاده می باشد.

برای دستگاه های از جنس فولاد ضد زنگ، محلول های تمیز کننده مناسبی را انتخاب کنید. همچنین از به کارگیری پاک کننده های کلر دار و دستمال های ساینده اجتناب ورزید. یک برس نرم یا پارچه شستشو جهت نظافت سطح خارجی مناسب است. در صورت وجود لکه چربی یا مواد غذایی، از خمیر جوش شیرین یا چربی گیر فولاد ضد زنگ کمک بگیرید.

برای خرید و ساخت یخچال ویترینی ایستاده کافیست کلیک کنید.

بهترین یخچال فریزر ایستاده فروشگاهی

  • بررسی کویل کندانسور و اواپراتور

از دیگر قطعات و اجزاء مهمی که حین تعمیر یخچال ویترینی ایستاده مورد بازرسی قرار می گیرند، کویل کندانسور و اواپراتور است. سازندگان این دستگاه ها اغلب به مصرف کنندگان توصیه می کنند که این قطعات را هر سه ماه یکبار تمیز نمایند. شما می توانید نکات نظافت کویل را در راهنمای دستگاه خود بخوانید. یک سیم پیچ کثیف می تواند باعث افزایش دما و خرابی سایر اجزاء شود؛ پس توجه به آن را جدی بگیرید. جهت تمیز کردن این قطعه از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • پیش از شروع نظافت و هر اقدامی جهت تعمیر یخچال ویترینی ایستاده، دستگاه را از برق بکشید.
  • برای زدودن خاک و گرد و غبار روی کویل از جاروبرقی، برس یا در صورت دسترسی کمپرسور هوا استفاده کنید.
  • اگر دستگاه نزدیک تجهیزات پخت و پز قرار دارد، چربی زدایی کویل ها را در نظر داشته باشید.
  • از پر کردن بیش از حد یخچال اجتناب کنید. زیرا افزایش دما، یخ زدن کویل و در نهایت نشت آب را به دنبال دارد.
  • توجه به فیلترهای هوای یخچال

تجمع چربی و گرد و غبار روی فیلترهای هوا، تهویه مناسب یخچال را مختل می کند. اگر می خواهید احتمال تعمیر یخچال ویترینی ایستاده فروشگاه خود را کاهش دهید، فیلترهای هوا را مرتب بررسی کنید. فیلترهای هوای یخچال هایی که در آشپزخانه و مجاورت تجهیزات پخت و پز هستند، بیشتر در معرض تجمع کثیفی قرار دارند. از این رو تمیز کردن منظم آنها برای خلاص شدن از آلودگی ها و چربی ها بسیار حائز اهمیت است. در ضمن چنانچه متوجه آسیب یا خرابی فیلتر شدید، فورا آن را تعویض نمایید.

  • تمیز کردن لوله های تخلیه را فراموش نکنید

گرفتگی لوله های تخلیه یکی دیگر از نکاتی است که حین نگهداری و تعمیر یخچال ویترینی ایستاده باید در نظر بگیرید. یخچال های تجاری و ویترینی مقادیر زیادی لجن جذب می کنند. این امر می تواند یخ زدن دستگاه را به دنبال داشته باشد. یک ظرف تخلیه پر شده، بوی تند و ناخوشایندی را در سراسر آشپزخانه و فروشگاه شما ایجاد خواهد کرد. پس ظرف تخلیه و لوله ها را هر چند ماه یکبار به دقت بررسی و با آب گرم و صابون تمیز کنید.

 

چه زمانی برای تعمیر یخچال تجاری به تکنسین نیاز داریم؟

گاهی اوقات نگهداری و تمیز کردن دستگاه کافی نیست و شما برای تعمیر یخچال ویترینی ایستاده فروشگاه خود به متخصصان احتیاج دارید. از جمله رایج ترین مشکلاتی که باید برای حل آن از تکنسین باتجربه کمک بگیرید شامل:

  • مشکلات دما

زمانی که یخچال شما نمی تواند مواد را سرد نگه دارد، احتمالا ترموستات یا کمپرسور خراب شده است. در چنین شرایطی شما می بایست به تکنسین حرفه ای مراجعه کنید.

  • وجود یخ در ظرف تخلیه

اگر هنگام تمیز کردن لوله ها و ظرف تخلیه متوجه وجود یخ شدید، باید حتما بررسی بیشتری انجام دهید. چراکه این یک علامت متداول برای گرفتگی در خط تخلیه است. بنابراین جهت تعمیر یخچال ویترینی ایستاده خود هر چه سریع تر از نیروهای حرفه ای کمک بگیرید.

  • معایب برقی

مشکلات برقی یکی دیگر از معضلات رایجی است که نشان می دهد یخچال شما نیاز به تعمیر فوری دارد. چنانچه سوئیچ دستگاه روشن و سیم برق نیز به پریز متصل است، اما یخچالتان روشن نمی شود، حتما با خدمات تعمیر تماس بگیرید.

 

جمع بندی

یخچال ها اجزاء ضروری برای کسب و کارهای صنایع غذایی هستند و در صورت خرابی می توانند ضررهای بزرگی را به همراه داشته باشند. برخی معایب ساده و رایج اند، در حالی که سایرین به توجه بیشتری نیاز دارند. تعمیر یخچال ویترینی ایستاده در صورت بروز مشکلات اساسی، باید به تکنسین های حرفه ای سپرده شود. توصیه می کنیم دستورالعمل های نگهداری که پیشتر ذکر کردیم را به خوبی رعایت کنید تا دستگاه خود را همیشه در بهترین شرایط نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *