استفاده از یخسازهای صنعتی

استفاده از یخساز صنعتی

دلایل استفاده از یخسازهای صنعتی

چرا باید از یخ ساز صنعتی استفاده کنیم؟ اصلا دلیل استفاده از یخسازهای صنعتی چیست؟ این دستگاه های بزرگ کجاها به کار ما می آیند؟ کجاها کاربرد دارند؟ چه استفاده هایی میتوانیم از آنها ببریم و… در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را دریابید.

تاریخچه استفاده از یخسازهای صنعتی در دوره زندگی انسان

همیشه و در هر عصری یکی از چالش های انسانها در سالهای زندگیشان، نگه داشتن طولانی مدت مواد غذایی بوده است. در این مسیر انسانها متوجه شدند که میتوانند در مجاورت سرما مواد غذایی خود را به مدت طولانی تر و با کیفیت بهتری نگه دارند. در ابتدا انسان ها از یخچال های طبیعی و سرداب های طبیعی محیط زیست و زمین برای نگهداری مواد فاسد شدنی مانند گوشت و… استفاده میکردند.

انقلاب صنعت سرمایش

با پیشرفت علم و گسترش تکنولوژی و احساس نیاز مردم به برودت و یخ سازی ابتدایی تر همزمان با کشف انرژی الکتریسیته و ساخت دستگاه های مختلف متکی به انرژی برق نخستین دستگاههای یخساز صنعتی نیز اختراع شد. ابتدایی ترین طرح یخچال مصنوعی توسط “ویلیام کولندر” از دانشگاه گلاسکو به نمایش گذاشته شد که انقلابی در صنعت سرمایش به وجود آورد. اما همانطور که در دیگر صنایع انسان به دنبال پیشرفت بود صنعت یخسازها نیز وارد پروسه جدیدی شد.

جهت مشاوره با کارشناسان تیم تکنیک سرد با شماره ۰۹۱۲۹۷۵۹۴۴۵ تماس بگیرید . منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم .

ابتداییترین مدل از “دستگاه های یخساز صنعتی” یخسازهای قالبی بودند. یخسازهای صنعتی قالبی به عنوان کارخانه های یخسازی در تناژهای بالا ساخته میشدند و بیشتر برای فروش یخ تاسیس میشدند. متاسفانه یخساز صنعتی قالبی به دلیل سیستم خاص یخسازی آن که به صورت ماند انجام میشد یخ با کیفیتی تولید نمی کرد و از لحاظ بهداشتی نیز مصرف آن مورد تایید نمیشد. زیرا برای حمل و جابه جایی و همچنین خورد کردن یخ، پروتوکلهای بهداشتی آن به درستی رعایت نمیشد و همین موضوع باعث شد به مرور استفاده از این دستگاه ها کم شود و انسانها دنبال راه حلی بهتر برای نگه داری مواد غذایی خود بودند.

ولی در ایام گذشته همین کارخانه های “یخساز صنعتی” اقدام به تولید یخ میکردند و کارخانجات و کارگاه هایی که نیاز به یخ داشتند با خریداری یخهای قالبی بزرگ و خرد کردن آن برای نوشیدنی یا استفاده های دیگر مورد مصرف قرار میدادند.

جهت سفارش خرید “یخساز صنعتی” ، انواع چیلر بلاست، انواع دستگاه یخ ساز، چیلرهای انفجاری، فریزرهای انفجاری ، فریزرهای میزی و یخچال های میزی ، فریزرهای شوک فریز و یخچال های ایستاده همین حالا با مشاوران و کارشناسان تیم تکنیک سرد تماس بگیرید.

لزوم استفاده از یخسازهای صنعتی

به طور کلی همه میدانیم که یخ حالت جامد آب است که به دلیل دارا بودن چگالی کمتر نسبت به شکل مایع آب روی سطح آب شناور می ماند. تقریبا حدود ۱ درصد سطح کره زمین توسط یخ پوشیده شده است. در برخی نقاط مانند قطب جنوب ضخامت این یخها به بیش از دو هزار متر میرسد. در ابتدای قرن ۲۰ تولید یخ به صورت صنعتی شروع شد ولی در سال ۱۳۵۰ شمسی به ایران وارد شد. در ابتدا تولید یخ با استفاده از آب چاه و با استفاده از کمپرسور های مبرد آمونیاک و حوضچه های آب نمک انجام میگرفت. آب چاه فقط با اضافه نمودن کلر ضد عفونی میشد که با افزایش روز افزون جمعیت و آلوده شدن آب های سطحی و زیر سطحی دیگر کلر برای ضدعفونی نمودن آب کارایی نداشت و یخ های تولیدی از این آب ها آلوده بودند.

از سویی دیگر با شیوع بیماریهای واگیردار مخصوصا در فصلهای گرم سال لزوم ساخت دستگاه هایی با توان تولید یخ به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست بیش از پیش احساس میشد تا یخ را به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست و در اندازه های کوچک تولید کند. دستگاههای “یخ ساز اتوماتیک” دروازه ی جدیدی را به روی صنعت برودت گشودند و انحصار ساخت یخ را که فقط در یک شکل و آن هم به صورت قالبهای بزرگ بیست و پنج کیلویی بود از بین بردند.

ساختار و نحوه عملکرد دستگاه یخساز صنعتی

به طور کلی ” دستگاههای یخساز ice maker ” از یک پمپ برای ریختن آب بر روی یک سینی یا صفحه درون یخ ساز استفاده میکند و پس از منجمد شدن توسط قطعه ای در درون خود دستگاه به تکه های مکعبی یا شکسته تبدیل میگردد. در این دستگاه ها یک سوئیچر وجود دارد و به ما این امکان را میدهد تا آن اندازه که به یخ احتیاج داریم تولید یخ کنیم. اندازه این دستگاه ها بسیار مهم است. باید به این نکته خیلی خوب توجه کنیم به چه حجمی از این دستگاه نیازمندیم و روزانه چه مقدار حجم یخ مصرف داریم تا بتوانیم بهترین انتخاب ممکنه در هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه را انجام دهیم.

بودن یک دستگاه فیلتر در درون یخساز میتواند کمک فراوانی به این نوع از تجهیزات انجام دهد زیرا آبها معمولا دارای املاح و آلاینده هستند که این خود باعث میشود به مرور زمان روی عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد ونیز باعث ایجاد بوی نامطبوع از یخ گردد و به مرور زمان باعث خرابی دستگاه نیز میشود. از جمله مزایای وجود فیلتر در اینگونه تجهیزات این است که باعث میشود که بوی نامطبوعی از یخ به مشام کسی نرسد و یخ دارای آلودگی و املاح اضافه ای نباشد که دستگاه در ماکسیمم حالت ممکنه خودکار کند و عملکرد آن در هنگام انجام کار کاهش نیابد و همچنین باعث میشود که هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه تا حد زیاد و قابل قبولی کاهش یابد.

باوجود داشتن “دستگاه یخ ساز صنعتی” یخ در ابعاد و اندازه گوناگون در دسترس می باشد شما باید با سنجیدن کسب و کار خود مقدار یخ مصرفی خود را بدانید که به طور معمول درکسب و کارهای مختلف میزان یخ مصرفی معمولا به شکلهای مختلفی است. برای مثال: کسب و کاری مثل فست فود : ۰.۳. تا ۱ کیلو گرم در ساعت. رستورانها : ۰.۶ تا ۱.۵ کیلو گرم در ساعت. کافی شاپها و آبمیوه فروشیها : ۱ تا ۱.۵ کیلوگرم در ساعت است.

“گروه صنعتی تکنیک سرد” با وارد کردن بهترین و به روزترین تجهیزات تولید لوازم آشپزخانه صنعتی اقدام به تولید انواع یخساز صنعتی در ظرفیت های مختلف نموده است. این شرکت یخ سازهایی با بالاترین کیفیت ممکن در بازار داخلی و جهانی را در بازار کشور عرضه مینماید و در زمینه های انواع یخچالهای صنعتی، یخچال قنادی، یخچال کبابی، انواع شوک فریزر، فریزرهای ایستاده و….فعالیت میکند. ما توانسته ایم اعتماد که با اهمیت ترین گزینه برای خرید یخساز صنعتی می باشد را از مشتریان خود جلب کنیم. این موضوع با ارزش ترین دارایی ماست.

قیمت یخسازهای صنعتی

قیمت “یخسازهای صنعتی” بستگی به مدل آن دارد و از این رو قیمتهای مدلهای مختلف باهم فرق میکند. از این جهت شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از قیمت انواع مدلهای این یخسازها با کارشناسان تیم ما تماس بگیرید پشتیبانها و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. قیمت دستگاه های “یخساز صنعتی” به ظرفیت دستگاه، مدل دستگاه، کمپرسور و بقیه مشخصات تجهیزات مورد استفاده در تولید این دستگاه بستگی دارد. شما عزیزان با توجه به تغییر قیمت و بروز بودن قیمتها حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

انواع یخسازهای صنعتی

انواع یخسازهای صنعتی تولیدی گروه تکنیک سرد بسته به نوع یخ تولیدی به دسته های زیر تقسیم میشوند:

  1. یخسازهای پودری
  2. یخسازهای پولکی
  3. یخسازهای لوله ایی
  4. یخسازهای قالبی
  5. یخسازهای حبه ای رستورانی

یخسازهای صنعتی حبه ای

“یخساز حبه ای” در واقع یکی از پرکاربردترین یخسازهای صنعتی است که معمولا در تمامی رستورانها و فودکورت ها مورد نیاز است. یخسازهای حبه ای با تولید یخ در اندازه های ۲۶ تا ۳۹ میلیمتر و وزن ۱۴ تا ۴۱ گرم توانایی یخ در ظرفیتهای مختلف را دارند.

جهت سفارش خرید انواع یخچال های صنعتی، یخسازهای صنعتی، انواع تاپینگ های بستنی، یخچال های قنادی، فریزرهای میزی و یخچال های میزی، فریزرهای شوک فریز و یخچال های ایستاده همین حالا با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید.

مزایای خرید از صنایع برودتی تکنیک سرد ایران :

  • ضمانت اصل بودن محصول
  • بالاترین کیفیت
  • خدمات پس از فروش
  • بهترین و مناسب ترین قیمت
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته

کارشناسان حرفه ای و خبره تیم تکنیک سرد آماده پاسخگویی و خدمات رسانی به شما عزیزان هستند. تلفن تماس ما ۰۹۱۲۹۷۵۹۴۴۵ میباشد. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *